ל"ג בעומר- אש מאירה ומקרבת

Photo by Wren Meinberg on Unsplash

בימים אלו עד לחג השבועות, כפי שתואר בשבוע שעבר, אנו מצויים בספירת העומר. זהו היום שבו רבים מפסיקים עם מנהגי האבלות. ספירת העומר הינם 50 ימים של עבודה אישית, יום יומית, ממוקדת על המידות שלנו. הערב נחגוג את ל"ג בעומר, היום ה-33 לספירת העומר. מקורה של הדלקת האש בל״ג בעומר הוא בהילולות הרשב״י.

שואל ועונה הרב סימונס- "מדוע הקיפו את רבי שמעון אש ואור? משום שהתורה הושוותה לאש (ומכאן השם "אש התורה"). אש היא דבר פיזי שהופך חומר לאנרגיה. כך גם התורה מלמדת אותנו, כיצד להפוך את העולם החומרי לאנרגיה רוחנית ובעצם, גם יצירתו הקבלית של רבי שמעון, "הזוהר" – נקראת על שם קרינתו של האור."

שימו לב, המקום בביתנו שבו אנו מבעירים אש נקרא- "אח", כך מחדד הרב אלכס גליקסברג, "האש מצרפת ומחברת את כל הגופים הבוערים ללהבה אחת חמה וגבוהה. להבות האש בל"ג בעומר מבשרות על היותינו "אחים", גופים מחוברים הנוהגים כבוד זה בזה, ומאירים ביחד אור גדול של בשורת האחדות והערבות זה לזה."

יחד עם זאת, יש לזכור כי האש יכולה להיות גם מכלה, שורפת, ומנתקת. ולכן, אחד המסרים החשובים של ל"ג בעומר באמצעות הדלקת האש, הוא שבידנו הבחירה איזו אש להבעיר. אנחנו חיים בעולם גשמי, עולם העשייה, ולכן, ביכולתנו להגשים בפועל את כל אותם רעיונות רוחניים וערכים, במעשים מחברים ומקדמים, ואת לימוד התורה על כל רבדיה מחובותינו להוציא לאור ביומיום בביטויים של- עזרה הדדית, אהבת חינם, וכבוד זה לזה. מי ייתן ונצליח להפוך את האש, אש התורה, למקום מקרב, מחבר, מתקן, מדייק ומפיח חיים. אמן כן יהי רצון.

ל"ג בעומר שמח❤️‍🔥❤️‍🔥

תגובה אחת בנושא “ל"ג בעומר- אש מאירה ומקרבת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *