מחר- חג שמחת תורה!

מחר נוסף לנו יום של קירבה מיוחדת בינינו לבין ה'. יום זה נקרא "שמיני עצרת", היום שבו נהג העם להתכנס בבית המקדש שהיה המרכז הרוחני. בתום חג הסוכות, נהגו להקריב רק פר אחד במקום 70, כנגד עם אחד – העם היהודי. (תלמוד, מסכת סוכה, דף נה, ב). למרות שחג מתן תורה מגיע מיד בתום שבעת ימי חג הסוכות, שמיני עצרת הוא יום חג העומד בפני עצמו ככתוב בחומש ויקרא (כג, לו): "ביום השמיני מקרא קודש יהיה לכם… עצרת היא", כלומר, יש לברך בו את ברכת "שהחיינו" ואין יותר צורך לשבת בסוכה.
הרב שרגא סימונס מוסיף-
"בשמיני עצרת, כשאנו מסיימים את תקופת החגים, אנו מתפללים תפילה מיוחדת לירידת גשמי ברכה, כשהגשם מייצג את ברכת הצמיחה והשפע. ואולי ניתן להסביר זאת כך: כאשר סיימנו "לזרוע" את ההחלטות הטובות שקיבלנו על עצמנו לקראת השנה החדשה, מילאנו את חלקנו בהשתדלות ליצירת השינוי. כעת אנו מצפים להגשמה של ההשתדלות הזו, ל"נביטה" ו"לצמיחה" של "הזרע" אותו טמנו, וזהו חלקו של הבורא המחליט אם וכמה להשפיע עלינו מברכתו. ואולי לשם כך באה תפילתנו המיוחדת לירידת הגשמים דווקא עכשיו. בכל תקופת החגים, השקענו אנרגיה רוחנית רבה בהתפתחותנו האישית ועברנו דרך ארוכה. המשימה שלנו כעת היא לקחת את האנרגיה הזו ולנצל אותה במשך השנה החדשה."
בנוסף, מחר נקרא את הפרשה האחרונה, "וזאת הברכה" שהיא הפרשה האחת-עשרה בספר דברים. אנו מגיעים אל "התחנה האחרונה" – אל סופו של ספר "דברים", הפרשה שחותמת ומסיימת גם את חמשת חומשי התורה. זהו תיאור יומו האחרון של משה רבינו. בפרשה, מברך משה את שבטי ישראל לפני מותו. לכל שבט משה מעניק ברכה ייחודית משלו. לאחר הברכות, משה רבינו עולה להר נבו ומשם הוא רואה מרחוק את כל הארץ. שם גם משה מת ונקבר, במקום שאיש אינו יודע היכן בדיוק הקבר נמצא. בני ישראל בוכים ומתאבלים על משה שלושים יום, ויהושע בן נון מחליף אותו. התורה מסתיימת באמירה שמשה היה גדול הנביאים של עם ישראל, האדם האחרון עלי אדמות שהתראה עם ה', וראה אותו פנים אל פנים. וכך נאמר:  "וְלֹא-קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל, כְּמֹשֶׁה, אֲשֶׁר יְדָעוֹ ה', פָּנִים אֶל-פָּנִים".  (פרק לד' פסוק י)
בניגוד לכל שאר פרשות השבוע, שקוראים אותן בשבתות, את פרשת וזאת הברכה קוראים כאמור בחג שמחת תורה, שנקבע בכדי לציין את סיום מחזור קריאת התורה, המועד בו אנו מסיימים את קריאת התורה כולה בכל שנה. לכן, העולה האחרון לקריאת הפרשה נקרא "חתן תורה", ומיד אחריו קוראים לעולה נוסף, שמתחיל לקרוא את פרשת בראשית, והוא נקרא "חתן בראשית".
חג שמח ושבוע טוב❤
השיעור מוקדש לרפואתם המלאה והשלמה של מאיר בן רחל, הדסה אסתר בת רחל, רחל בת לאה, רבקה בת תמרה, פרידה כהן בת יטי, אברהם לייב בן חיה סאסל, מיכאל בן אסתר בינה, חיים בן בלומה, רינה בת יהודית, ומיזנה בת מסעודה בתוך שאר חולי ישראל, להצלחתו ולפדיונו המלא של משה בן רבקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *