ישנם שני אירועים משמעותיים שאירעו בל"ג בעומר-

Image by Mikael Elmgren from Pixabay


א) מגפה קטלנית השתוללה בין תלמידי רבי עקיבא והמיתה 24,000 תלמידים שלא נהגו בכבוד הדדי ראוי ביניהם. ככל הנראה התלמוד מדבר על 12,000 זוגות של תלמידים, ולא על 24,000 תלמידים, על מנת להדגיש את חוסר האחדות שבה נכשלו. המגיפה פרצה בימים שלאחריי חג הפסח ונמשכה עד לל"ג בעומר, כלומר המגפה הסתיימה בלג בעומר.
ב) ביום זה נפטר רבי שמעון בר יוחאי, צדיק מתקופת התנאים שחיבר את ספר הזוהר, ספר קבלי המשמש כיסוד לחלק הנסתר של התורה. רבי שמעון נפטר במירון בל"ג בעומר ושם נקבר. ביום פטירתו רבי שמעון גילה לתלמידיו סודות תורה קבליים רבים וציווה את תלמידיו לציין בכל שנה את יום פטירתו כיום שמחה.
רבי שמעון בר יוחאי היה חכם גדול, שחי בתקופת השלטון הרומי בירושלים, לפני כ- 2,000 שנה. הוא היה אחד מחמשת תלמידיו של רבי עקיבא, אשר – למרות הרדיפה הקשה – הצליחו לקבל תורה מרבותיהם ולמוסרה הלאה לתלמידיהם ובכך לקיים את רצף העברת התורה מדור לדור ולמנוע את שכחתה. גדולי החסידות מסבירים כי ביום הפטירה של הצדיק, הארה מ"מעשיו, תורתו ועבודתו" משפיעה על חיי תלמידיו. כך, בל"ג בעומר אנו חוגגים את חייו של רבי שמעון ואת גילוי הרובד הפנימי של התורה.
רבי שמעון בר יוחאי היה תנא בדור השני לאחר חורבן בית המקדש. הוא ידוע בראשי התיבות של שמו רשב"י, ובל"ג בעומר, יום פטירתו, מאות אלפים נוהרים למקום מנוחתו במירון כדי לשמוח בשמחת רבי שמעון.
ויתכן שהדלקת המדורות היא בכדי שנזכור את אור התורה ואור הנשמה המפעם בכל אחד ואחת מאיתנו🔥
לג בעומר שמח ורגוע❤
לרפואתה של גפן בת הדס בתוך שאר חולי ישראל

תגובה אחת בנושא “ישנם שני אירועים משמעותיים שאירעו בל"ג בעומר-”

  1. מכיון שהארץ ניפלגה כי לא נהגו כבוד זה בזה .גרמו לפרוד וחזל כבר ציינו ולא מצאתי לגף
    )פלג) טוב אלא שתיקה (בדוד)ומגפה באה מגוף פרוד .פלג זה ראשי תבות פורים לג בעומר והם תמיד יחולו באותו היום .בפורים התחילה הקורונה ובלג בעומר תסתיים וזהו התיקון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *