פרשת תצווה- תקציר!


השבוע פרשת תצווה, הפרשה השמינית בספר שמות, והיא פותחת בפנייה למשה רבנו "(כ) וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל…" (שמות כז') מבלי לציין את שמו. זו למעשה הפרשה היחידה בחומשים שמות-ויקרא-במדבר שלא מוזכר בה שמו של משה. מקובל ע"פ המדרש לקשר זאת לבקשתו של משה מה' לאחר חטא העגל שמופיע בפרשת 'כי תשא' "(לב) וְעַתָּה, אִם-תִּשָּׂא חַטָּאתָם; וְאִם-אַיִן–מְחֵנִי נָא, מִסִּפְרְךָ אֲשֶׁר כָּתָבְתָּ." (שמות לב') אם ה' יסרב לסלוח לבני ישראל, משה מבקש ממנו למחוק את שמו מהכתובים ( שימו לב, ביטוי זה של מסירות נפש של משה רבנו, מופיע בהמשך בפרק לב' פסוק לב'❤️). למרות שהקב"ה סלח לבני ישראל, שמו של משה נעדר מן הפרשה כי זהו ביטוי לכוחה של מילה ע״י התגשמות מילותיו של אדם צדיק רב עוצמה, משה רבנו, שהגיע לרום המעלות.

פרשת תצווה ממשיכה את ציווי בניית והקמת המשכן, ותיאור התפקידים של הכוהנים, למשל, עליהם להדליק נר תמיד בכל יום, באוהל מועד. ה' מצווה על הכנת שמן זית עבור הדלקת הנרות במנורת המשכן. נרות המנורה ידלקו בשמן זה בכל יום, בקביעות. ההדלקה תעשה לעת ערב ועם שמן שיספיק לבעירת האש עד הבוקר.

בנוסף, מתוארים כל פרטי הלבוש המיוחדים של הכוהנים, אהרון, הכהן הגדול, ילבש אפוד ועליו החושן. על החושן יש אבנים, ועליהן שמות שנים-עשר שבטי ישראל. פרטי לבוש נוספים שילבש אהרון- מעיל אפוד, כותונת תשבץ, מצנפת, ועליה ציץ זהב. גם בניו של אהרון ילבשו כותנות, אבנטים, מגבעות ומכנסים ע"פ ההוראות המפורטות שקיבל משה מ-ה'. בהמשך הפרשה מתואר תהליך קידושם של אהרון ובניו, והציווי לבנות מזבח קטורת, שיונח לפני הפרוכת שעל ארון העדות.

השיעור מוקדש –
לרפואתם המלאה והשלמה של מזל בת עליזה, מאיר בן רחל, הדסה אסתר בת רחל, רוני בת דנה, ליאל-רחל בת דנה, יונתן בן דנה, גאיה בת שרון, שרון בת מזל, רחל בת לאה, פסיה אורי בת שרה איילה, דוד בן מיכל, רבקה בת תמרה, מירה בת סולי, אסנת בת שושנה, אברהם לייב בן חיה סאסל, מיכאל בן אסתר בינה, עמית אמנון חיים בן יעל, מעיין בת הדס, אביעד משה בן רחל שמחה, דניאל דב בער בן רבקה זלדה, רויטל בת קמר, קמר בת נור, שלמה בן ויקטוריה, גלית בת שושנה יוסלין, שושנה יוסלין בת מזל, דנה בת מזל, ואילנה בת מרגלית בתוך שאר חולי ישראל, להצלחתו ולפדיונו המלא של משה בן רבקה.
המשך שבוע טוב🌼


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *