פרשת ויחי- כוחה של השפעה ונתינה


בפרשת ויחי מסופר על מותם של יעקב ויוסף, בניגוד לשם הפרשה שמצביע על חיים. וחכמנו מסבירים שצדיקים, אף במיתתם קרויים חיים. כלומר, שמעשיו של הצדיק ופועלו ממשיכים להשפיע גם לאחר מותו. השבוע נפטרה רונה רמון ז"ל שהייתה פעילה ציבורית ותומכת בחינוך וקידום של בני נוער בישראל. היא הייתה אלמנתו של אלוף-משנה אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שנספה באסון מעבורת החלל קולומביה ב-2003, ואמו של סרן אסף רמון, שהמשיך בדרכו של אביו כטייס קרב בחיל האוויר ונהרג בתאונת אימונים בשנת 2009. רונה אילן ואסף רמון ז"ל, אנשים יקרים ומעוררי השראה, שהשפעתם ללא ספק תמשך עוד הרבה אחרי מותם.
חני וינרוט ז"ל בספרה "שבת שלום חני" מסבירה-
"…החיים לא מסתיימים בקבר. הנשמה אף פעם לא מתה, והעבודה הטובה שעושים בני האדם, עלי אדמות, ממשיכה לחיות הרבה אחרי פטירתם הפיזית. יתר על כן, אם מתרחשת התחדשות, אם ילדים מחקים את דוגמת אבותיהם, אזי המורים וההורים ממשיכים לחיות דרך ילדיהם.
ואני אומרת, ילדים הם לאו דווקא פרי בטן, ילדים הם בהחלט פירות רוחניים, העמל שלי, הדרך שלי בעולם, המקומות שבהם נגעתי בחיים של אחרים והשפעתי עליהם…. אני חושבת על זה שהן לא באמת מתו וגם אני כנראה לא אמות לעולם."
שבת מבורכת,
השיעור מוקדש לעילוי נשמתה של רונה רמון. יהי זכרם של רונה, אילן ואסף רמון ברוך. אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *