יום השואה- לילי קשטיכר, "…לקיים את צוואתה"

Photo by Eelco Böhtlingk on Unsplash


ליל הסדר, שחגגנו לפני זמן קצר, עיקרו קיום מצוות "והגדת לבנך", "כל המרבה לספר … הרי זה משובח. זוהי מצווה המדגישה גם את חובתנו כלפי בני אותו דור שקולם כמעט ולא נשמע- לשמור, לתעד, להנציח, ולהנחיל לדורות הבאים את זכר השואה. מה שנקרא, "המסע מדור לדור". לפני כחמש שנים בחרתי לשתף ביום השואה את סיפור גבורתה של לילי קשטיכר, ניצולת שואה מעוררת השראה. מוזמנים לקרוא, בבלוג תחת הכותרת- "יום השואה והגבורה- לילי אליס קשטיכר- כנגד כל הסיכויים."

דניאלה סלה, בתה של לילי קשטיכר שבמקרה ראתה את השיתוף בבלוג שלי, יצרה עימי קשר. מיותר לציין שהתרגשתי, זו הייתה זכות לשמוע את סיפור חייה של לילי ישירות מבתה, דור ההמשך שקם בארץ ישראל למרות ואף על פי התכנית המחרידה וההזויה של הנאצים. דניאלה סיפרה לי רבות על פועלה ומאמציה לשמר ולהפיץ את סיפורה של אמה הגיבורה. עד היום דניאלה מצאה תשע נשים שהיו עם אמה, לילי, שהצילה את יצירות הכתיבה והציורים שלהן מהשואה.

השנה, לרגל יום השואה, דניאלה משתפת את וואלה בסיפור המשפחתי והאישי שלה, סיפור של אומץ ותעצומות נפש הכולל "חוקי ההתנהגות" שניסחה אמה במהלך השואה. חוקים אלו הינם רק חלק מהירושה המעוררת השראה שקיבלו מהסבתא הגיבורה, לילי קשטיכר, ושבנות המשפחה לגמרי חיות לאורה. נראה שמציאת נקודת האור בחשכה בלתי נסבלת הוא מוטיב חוזר שמלווה את הסיפור חיים של המשפחה היקרה.

ממליצה ממש לקרוא הכל, ולקבל כוחות והשראה מניצחון הרוח והיכולת לשמור על צלם אנוש.
תודה רבה דניאלה יקרה על השיתוף החשוב וחיבוק אוהב לכל המשפחה❤️

הנה הקישור,

https://news.walla.co.il/item/3572828?%20utm_source=whatsup&utm_medium=sharebuttonapp&utm_term=social&utm_content=whatsup&utm_campaign=socialbutton

תגובה אחת בנושא “יום השואה- לילי קשטיכר, "…לקיים את צוואתה"”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *