ספירת העומר- שבע תכונות אופי מרכזיות-


ספירת העומר היא תקופה שאנו נדרשים לעבוד בה על תיקון המידות שלנו, תיקון מלשון התקנה מחודשת של 'התוכנה' שלנו, תוכנה משודרגת טובה יותר, ולפי הקבלה יש לספירת העומר משמעות עמוקה. שבעת השבועות מקבילים לשבע הספירות הקבליות, שהינן שבע תכונות אופי מרכזיות – חסד (נתינה בלי גבול, אהבה וטוב לב), גבורה (התגברות, צמצום, התכנסות, עוז, משמעת), תפארת (רחמים, יופי, הרמוניה, השילוב של חסד וגבורה), נצח (ניצחון, התמדה, נחישות), הוד (ענווה, הודיה, דבקות), יסוד (בסיס, חיבור, בריאה, התקשרות) ומלכות (העשייה, המימוש,כוח הביטוי והביצוע) – וכך גם ימי הספירה. לדוגמה, היום הראשון שבשבוע הראשון של הספירה הוא "חסד שבחסד", היום השני הוא "גבורה שבחסד", היום הראשון שבשבוע השני הוא "חסד שבגבורה" וכן הלאה..
כולנו רוצים לחיות בעולם טוב יותר, מסבירה ד"ר ליסה אייקן, "מדי שנה אנו מקבלים תוכנית מדהימה של צעד אחר צעד, לאופן בו נוכל לשנות את חיינו במהלך שבעת השבועות שבין פסח לחג השבועות. לכולנו יש תכונות אופי חיוביות ושליליות שמשפיעות עלינו ועל הסובבים אותנו באופן קבוע. הקבלה מספרת לנו שישנן שבע תכונות אופי מרכזיות ושיש לנו את היכולת לפתח אותן בעצמנו. מדי יום בין פסח לבין שבועות, אנו סופרים יום נוסף לספירת העומר. לכל יום יש אנרגיה רוחנית מיוחדת שמאפשרת לנו לעבוד על היבט חשוב אחד באופיינו, היבט שזמין במיוחד לעבודה באותו יום. אנו לוקחים כמה דקות מדי יום ומתרגלים היבט אחד של תכונה מסוימת בעצמנו, הן ביחס לאחרים והן ביחס לקשר שלנו עם השם.
בסך הכל אנו עושים 49 צעדים, שכל אחד מהם מדגיש תכונה שונה שיכולה לעזור לנו להפוך לאנשים נדיבים יותר, להיות בעלי משמעת עצמית טובה יותר וגבולות ברורים יותר, ולחיות חיים משמעותיים יותר. היהדות מלמדת אותנו שכל מעשה טוב שאנו עושים הופך אותנו לאנשים טובים יותר ויכול להשפיע על חייו של אדם אחר. זה מתחיל בנו. כל צעד קטן שאנו עושים כדי להשתפר, משפיע על כל הסובבים אותנו."
מי ייתן ונצליח בימים אלו לעבוד על תיקון המידות שלנו, להטיב עם עצמנו וסביבתנו, ולתת כבוד ומקום אחד לרעהו. אמכי"ר💞

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *